Windows 10 kullanıcıları Steam kullanmayı bırakıyor mu?

NetMarketShare'in halka sunduğu yeni bilgilerde Windows 10'un şu an her dört bilgisayardan birinde kullanıldığı söylenmişti. Buna nazaran oyun dünyasında, en azından Steam dünyasında ise Microsoft'un lider işletim sistemi Windows 10'un o kadar iyi gitmediği, Valve'ın sunduğu yeni verilerle ortaya çıktı!

Steam'in geliştirici firması Valve'ın geçen ayki raporundaki verilere göre Steam'deki Windows 10 kullanıcısı sayısı, toplam kullanıcı sayısının yarısından fazlaydı (%50,35). Bundan sonra ortaya çıkan en son istatistikler, Microsoft'un işletim sisteminin Steam üyelerinin yüzde 49,67'si tarafından kullanıldığını söylüyor, yani önceki aya göre yüzde 0,68 puanlık bir düşüş var. Bu sayı küçük olabilir ancak beklentiler Windows 10 kullanıcı sayısının artması yönündeydi. Gerilemesi ilginç bir durum. Verilerdeki ayrıntılara göre Windows 10'u kullananların yüzde 48,49'u işletim sisteminin 64-bit versiyonunu, yüzde 1,18'i ise 32-bit versiyonu kullanıyor.

steam işletim sistemi verileri

İşin tuhaf yanı, Windows 7 ve Windows XP'nin kullanıcı sayısının arttığı gözleniyor. Windows 7 Steam kullanıcılarının hala tam yüzde 35,11'i tarafından kullanılırken neredeyse bütün yazılım firmalarının destek vermeyi kestiği, Microsoft'un öldürmeyi planladığı ancak uzun bir süre daha kullanılmakta kararlı olan Windows XP,  Steam kullanıcısı bilgisayar oyuncularının yüzde 1,24'ü tarafından kullanılıyor. Windows XP ve Windows 7 dışındaki Microsoft'un tüm işletim sistemleri düşüşte. Apple'ın sahibi olduğu işletim sistemi OS X kullanan Steam kullanıcısı oranı hala 3,31 ile hemen hemen olduğu yerde dururken, sadece 10.12 sürümlerinin kullanıcı oranının artış gösterdiği ortaya çıktı. Linux'un kullanıcı oranı da uzun süredir %0,8 ile olduğu yerde duruyor.

Steam'in yayınladığı bu verilerdeki Windows 10'daki düşüş ciddi gibi görünmese de, Microsoft'un oyunseverleri son işletim sistemine taşımak istediğini, bunun için büyük yatırımlara girdiğini ve gireceğini biliyoruz. Yükselişi beklenen oranın düşüşü, Microsoft'u telaşlandıracaktır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.